Addicionalment, proposem que aquestes habilitats es desenvolupin mentre s'eduqui envers la cultura local de manera lúdica, fent circular el robot per una estora que incorpora diferents elements patrimonials de Palau-Solità i Plegamans. Un cop el Bee-Bot s’aturi a un dels quadrants de l’estora, es pot treballar la identificació d’aquests elements (com es diu?) i el significat d’aquests elements per a la localitat: històries i llegendes, festivitats, cançons, etc. A continuació podeu fer una simulació online:
També es pot personalitzar una estora amb quadrants de _x_cm, de manera que puguin tractar el vocabulari i/o els continguts més adients per a cada situació.
Per a poder assolir els objectius proposats, serà clau familiaritzar progressivament als nens i nenes amb les funcions dels robots i les possibilitats de programació. És per aquest motiu que compartim una seqüència didàctica per a fer-ho de manera òptima.
A continuació, s’adjunten els següents recursos:
- Seqüència didàctica per a aprendre a utilitzar els Bee-Bots.
- Estora amb elements patrimonials de Palau-Solità i Plegamans (DIN A3: 5x3 quadrants).
- Estora en blanc per a personalitzar (DIN A3: 5x3 quadrants).